En els propers anys, l’empresa catalana ha d’abordar la millora de la seva dimensió. Hi ha evidència que com més gran és l’empresa, més gran és el seu potencial d’internacionalització, així com la seva capacitat negociadora amb proveïdors o entitats financeres. Així mateix, hi ha evidència que la major dimensió afecta positivament el nivell de productivitat de l’empresa i la seva rendibilitat, un factor clau per impulsar el seu creixement. D’altra banda, hi ha una opinió àmpliament sostinguda que l’economia catalana es basa en un teixit d’empreses massa petites, la qual cosa redueix les possibilitats econòmiques de les pròpies empreses i del conjunt.
El passat 17 de novembre vam parlar sobre “Estratègies de creixement i internacionalització de les empreses”. Amb la participació de José Ballester, director territorial de BBVA a Catalunya, Carolina Villegas, professora a ESADE, Jordi Gallés, president del Grup Europastry, i Ramón Galcerán, president de Grant Thornton.
Acte patrocinat per BBVA i organitzat amb ACG Barcelona.
Hi ha una correlació entre la mida de les empreses i que aquestes exportin. Les empreses grans tenen més probabilitat d’exportar perquè poden fer front millor als diferents costos fixos associats amb la internalització.”
Carolina Villegas, professora a ESADE
A Espanya, entre les empreses grans exporten un 57% mentre que només un 3% de les petites ho fa.”
Carolina Villegaa, professora a ESADE
No queremos ser una compañía multinacional, queremos ser una compañía multilocal. Queremos hacerlo todo lo más cercano y con equipos regionales muy potentes.”
Jordi Gallés, presidente de Europastry
Totes les entrades a l’arxiu
Continuar