Jornada IPI-SpainCap | Qui finança la innovació?

Cercle d'Economia


El finançament de la innovació és una qüestió clau perquè Europa recuperi el terreny perdut davant els Estats Units i Àsia. Comptar amb instruments àgils que incentivin els emprenedors és fonamental per fer salts d'escala. La Iniciativa per la Productivitat i la Innovació (IPI), el think tank impulsat pel Cercle d'Economia, i SpainCap organitzen una jornada que reunirà representants de les principals institucions públiques i privades de finançament nacionals i europees per analitzar com combinar de forma eficaç préstecs, garanties, capital risc i altres instruments que impulsen la innovació i la competitivitat de les empreses.

Al llarg del matí tindran lloc tres taules de debat centrades en el finançament públic, amb la participació d'entitats com el BEI, el CDTI, l'ICO, COFIDES o l'ICF; el finançament privat, amb representants de la banca, venture capital, venture debt i corporate finance i finalment en casos pràctics, on empreses compartiran la seva experiència combinant finançament públic i privat.

PROGRAMA


09.30 h: Cafè de benvinguda

10.00 h:​ Benvinguda a càrrec de Teresa Garcia-Milà, presidenta del Cercle d'Economia i d'Enrique Tombas, president de SpainCap

10.10 h: Taula rodona sobre finançament públic

Guillermo Jiménez, director general d'AXIS (gestora de capital risc del Grup ICO)
José Moisés Martín, director general del CDTI
María Romano, cap de l'Oficina de Madrid del BEI
Vanessa Servera, consellera delegada de l'ICF
Miguel Tiana, director general de COFIDES

Modera: José Zudaire, director general de SpainCap

11.10 h: Taula rodona sobre finançament privat

Francisco Badia, managing partner a Grow Venture Partners
Clara Campàs, cofundadora d'Asabys Partners i membre de la Junta Directiva del Cercle d'Economia
Sergi Farró, director de High Growth Catalunya de Banco Santander
Sandra Secall, general partner a Inveready

Modera: Miquel Nadal​, director general del Cercle d'Economia

12.10 h: Casos pràctics

Marta P. Estarellas, CEO de Qilimanjaro Quantum Tech | Quantum Computing
Marcel Queralt, Chief Partnerships Officer a Factorial
Anna Seriola, cofundadora i CEO de Lumiris Spectral Solutions

Modera: Xavier Vives, professor d'IESE Business School i president del Consell Assessor de l'IPI

13.00 h: Aperitiu






Més esdeveniments a l’agenda

Continuar
  • Cercle d'Economia
  • C/ Provença, 298
  • 08008, Barcelona
Logos Kit Digital